Med ljus bas


Orientaliskt och exotiskt är en stil jag kan tycka är behaglig och mysig hos andra. En del som anammar denna stil gör det verkligen fullt ut med mängder av tyger i rostiga varma färger, ljuslyktor i varje hörn, buddhor och elefanter, mörkt och murrigt som helhetsintryck, möbler i mörkt trä osv. Helt okej men personligen föredrar jag starkt stilen nedan, där de använder en ljus bas och håller inredningen något sånär stilren men där de ändå lyckas få till den där varma känslan. Jag gillade det så mycket att jag till och med kan förlåta den blå soffan! ;D

image176

image177
image178

image180

Bilder från Boligtorvet


Kommentarer
Postat av: Cissan

Den tända bordslampan på översta bilden såg spännande ut. I köket var det lite för mycket öppna hyllor för mig, jag blir stressad av det =) Köksön och skåpen såg snygga ut

Kul med din blogg!
ha det gott

2007-11-06 @ 08:59:35
URL: http://www.dsign.blogg.se
Postat av: Frida

Härliga inspirationsbilder!

2007-11-06 @ 09:25:54
URL: http://www.cultdesign.blogg.se
Postat av: Vågar inte.

Hej,
det finns en annan tant som blogar om inredning. Hennes blog heter som ett inredningsprogram. Hon vet att du finns (hon skriver och läser på Inredningsblogen som i sin tur ofta länkar till dig, det var så jag tex hamnade här) Hon har lagt ut samma bilder som du har och hon blir jätte sur om andra gör så, är inte det lite respektlöst att inte behandla andra som man vill bli behandlad själv?

2007-11-08 @ 14:39:12
Postat av: Sandra

Cissan - Jag gillar öppna hyllor i kök men den här bilden var kul att se på dock lite för "plottrig" för att jag skulle kunna tänka mig ha så hemma. :-)
Och TACK söta! :)

Frida - Visst är de!

Vågar inte - Jag vill vara lite försiktig med att påstå att någon tar "mina" bilder - det händer ju trots allt (även om det inte är så ofta som jag först trodde innan jag började blogga) att bloggare råkar skriva om samma saker.
Men rent generellt kan jag svara på din fråga - Att jag absolut tycker det är kasst att bli arg på andra över något man sedan går och gör själv. Personligen försöker jag anstränga mig lite extra att hitta saker att blogga om som jag inte sett hos de andra.

Hur som så vill jag hälsa dig välkommen hit och...tack! :-)

2007-11-11 @ 15:27:09
URL: http://creativeactivity.blogg.se
Postat av: Catoellen

Very interesting site --- quite informative

2008-10-24 @ 13:33:01
URL: http://catoellen.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0